jag har tänkt, igen..

Den här gången handlar det om hus, andra hus för att vara mer exakt. När jag har kommit till saken kommer ni inte tycka att det är så konstigt längre!

På tal om att komma till saken är det något som jag är värdelös på och jag glömmer ofta vad jag pratar om om något annat stjäl min koncentration för ett ögonblick. Men som tur är brukar det oftast(!) vara nån där som har lyssnat och kan påminna mig och slå mig om jag hamnar på villovägar ;D

Det finns förresten en bok som heter Villovägar! Det är en guide till "intressanta och ofta bortglömda" miljöer i Sverige.

Till saken! I lördags när jag tog mig hem by buss så åkte jag den vanliga bussen, den vanliga turen och det finns ett hus på vägen där som ser väldigt intressant ut. Det är en-plan och brer ut sig säkert 200 kvadrat! Det är alltså ett väldigt stort en-plan och ligger i en liten nerförsbacke och hela huset är gjort på massa påbyggnader. Skit ball!


Då till tanken, är det ok att besöka främlingars hus? Skulle du släppa in en person som skulle vilja se hur ditt hus ser ut på insidan fastän du inte lagt ut det på försäljning? Hade du själv vågat fråga om du fick komma in till någon för att bara se hur det ser ut inuti?

Det finns så många hus jag skulle vilja se insidan av men hur många skulle släppa in en? Kanske de som har det kliniskt rent hemma dygnet runt.. Hm, om man ändå inte skulle göra det en gång för att se hur folk reagerar?

"FÖRSVINN UR MITT HUUUUUS" Hahaha vem är det som säger såå?!  JASMINE? Du vet! Ett sånt där hysteriskt anfall borde du väl känna till ;D

Jaja, hade ni plingat på hos en främling bara för att få en guidad tur i deras hem?




Klös

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0