Back in the game

Jag tänkte jag skulle börja blogga igen under året jag är här i USA och flänger runt. Jag ska åtminstonde FÖRSÖKA!

Idag var Anni och jag i downtown och skrev upp oss på skolan! Min svenska är inte så vass längre känner jag.. Vi registerade oss på skolan? HAHA, jaja nu kan vi iaf anmäla oss till olika klasser men dom har redan börjat och vinterklasserna är fulla. Jag är som jag var hemma, ute i dålig tid ;)
Colleget är så djävulskt amerikanskt så det finns inte! Hur ballt som helst. Och jag är fortfarande lika, um fascinerad?, av hur många svarta människor det finns här. Det är inte som i Sverige haha, jag har aldrig sett så många svarta på samma ställe. Som klubben i New York på översta våningen hahaha, det var det bara svarta överallt som dansade och jag kände mig så illa till mods och utstirrad!! Men alla är trevliga i detta landet..

Tillbaka till nutid. Downtown är fullt av envägar? Men tjena, envägsvägar? VAD HETER DET? Enkelriktade vägar hahaha! Och vi har inte spenderat alltfr mkt tid där.. Men vi sket i GPSen och jag förklarade vägen ut och vi körde inte fel alls ;D Jag är grym vill jag ha sagt! Tacka vet jag mitt minne. Vi körde till Southpark Mall och köpte varsin klocka haha, och Anni köpte frozen yoghurt SOM ÄR SÅ GOD!!! Men jag kan varken äta yoghurt(mjölk) elr ngt kallt så jag fick vara bitter och titta på ist.. Brb, tvätten. Så. Jag börjar jobba igen 3.20pm.

Åååh, det finns så mkt jag vill skriva och berätta. Framför allt hur om BRA jag mår här! Jag har drömt två ggr om att jag åkt hem till Sverige och mått som en skit där och bara velat tillbaka hit. Alla här är så öppna och vi är alltid ett stort gäng när vi träffas och äter middag på söndagarna elr går på bio :) Men jag saknar svensk mat! Fast jag har kylen, frysen och skafferiet fyllt med svenska kakor, choklad, gifflar, senap, rostad lök och daimtårta haha, ikea <3

Vi åt middag på en japansk grill igår! Haha kockan skrämde skiten ur mig när han började kasta mat!! Han kastade såklart till mig först och jag hoppa till och tog maten i handen och alla skratta. TOPPEN. Vi var fem tjejer och tre killar, alla killar tog maten i munnen och alla tjejer missade.. Haha ;) Kocken tände på en hög med lök så började det ryka varpå han sa "ooooh, volcano" men världens roligaste röst haha. Sen putte han runt högen på spisen och tutade som ett tåg.. Hahaha. Vi var på en sån restaurang där dom gör maten framför en, kanske jag skulle sagt. OCH SERVITRISEN HATADE MIG! Helt ärligt! Hon var inte trevlig alls och för att jag inte kan dricka is så blev hon typ sur och sista gången fick jag is i glaset ändå och hon gav alltid mig saker sist?! Hahaha det var så komiskt..
 
Nu gör jag min kära moster Pernilla en tjänst som börjar blogga igen! Så hon slipper facebook :D haha. Nu ska tvätten vikas och jag ska försöka komma på hur man ändrar textsnitt här och lägger in bilder och videos igen ;)


Här tänder han på löken, för övrigt så var han inte ens japan haha


Och här kmr vulkanen! Tuuuut tuuuut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0