Julebak i stugan!

Idag åkte jag upp till Emilia och Elin för att ha bakdag :) Vi bakade pepparkakor, lussekatter och CHOKLADbullar. Tydligen är det så att i Elins familj så får man inte baka kanelbullar haha :D Tack vare Elin klarade vi oss igenom detta bak utan misslyckanden. Hon har lagat mat och bakat hela sitt liv och på söndagar hade dom alltid bakdag! ORÄTTVIST! Och ja, hon kmr från Norrland ;) Hahaha


Jag tankade innan jag åkte upp och ser den här bilen. Skrattade så jag dog för hon som kör har samma färg på jackan, mössan och stövlarna -.- Som hon har på bilen alltså.

Emilia bakar kaaakor

Kung på lussekatten då va, va ska man säg..


Mästerkocken!

Vi hade skumtomtar från Malaco :)

Vi lyssnade på bra musik...... hehe :D




Lussekatter :D Elins perfekta, min mjöliga och Emilias kattunge.


Chokladbullar :D

När vi var klara och Elin började jobba så åkte Emilia och jag och käka lunch.


Jag åt detta, korv med börd med chili och lök på :D Jättegott faktiskt men jag började skratta när jag såg det, inte vad jag förväntade mig direkt och det ser ut som köttfärssås.. Potatis sallad och kålsallad? Cole slaw. Och den ofrånkommliga pickeln. Blä

Emilia åt ärtsoppa.... HAHA :D Ser asäckligt ju ut :D


Jaja, det var trevligt iaf :) Och tydligen finns det massa svenskor uppe hos dom och på lördag har dom luciafirande! Jag är avis. Men jag ska jobba. Får sitta hemma och sura i chipspåsen ;)
Ska ju på julbord på IKEA imorgon iaf :D TAGGAD FÖR DOM HAR RÖDBETSSALLAD OCH PRINSKORV OCH GLÖGG!!!! MMMMMMUMS

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0