Lite hemlängtan

Det är lite jobbigt nu när det är jul, och det är väl inte så konstigt. Jag har dock inte tänkt på att jag kanske skulle få hemlängtan bara för att det är jul, men jag har hemlängtan. När jag satt på planet upp i torsdags kände jag bara att planet går åt fel håll. Jag ville inte vara kvar i detta falska land med alla konstgjorda lampor och fattiga prylar.

Det känns så fel att vara hemifrån under den tiden som alla samlas för att ge av sin kärlek till sina nära och kära.

När jag kom hem igår var bara min värdpappa vaken. Han frågade mig hur min resa varit och vi satt uppe en stund och pratade. Han sa att dom var glada att jag var hemma igen och att kidsen har saknat mig.

Imorse efter frukost ropade han in mig i köket och frågade hur det kändes att komma tillbaka hit, om det kändes som att komma hem elr inte. Jag sa att det känns inte så mkt påväg tillbaka, men när man väl är innanför dörren känns det som att vara hemma igen. Speciellt den här gången för dom har skaffat en julstrumpa till mig med mitt namn på. Jag blev så himla rörd för det känns verkligen som att dom bryr sig då och tycker om att ha mig i familjen, en stor tröst när man har hemlängtan.
Jag berättade för honom att jag har lite hemlängtan nu också men att det var väl att vänta sig vid jul. Och jag sa det där med att det känns så fel att vara här ist för med min familj hemma. Men så läste jag mormor och morfars julkort där dom skrivit att jag ska ta vara på olikheterna och det är väldigt sant. Jag har inte jättemkt hemlängtan, men det känns ibland. Min värdpappa har iaf varit jättesnäll idag och sagt flera ggr att det är skönt att ha mig hemma igen och han sa t.o.m "but you know we love you" elr ngt sånt när jag berättade om min hemlängtan.

Det har varit en ganska underlig dag, han har brytt sig mer än vanligt och kidsen har varit helt underbara hela dagen :) Inte för att det är tvärtom vanligtvis, men ni förstår. Så det är jätteskönt att vara HEMMA igen och det är en helt underbar känsla att känna så. Känna känns känner BLABLA :D Jag är en känslomänniska så det skriker om det, men nån ska väl vara det med. Jasmine och jag kan stå för den största delen utan problem..

Jasmine fick förresten sin julklapp av mig igår och öppnade den idag hahaha, hon är så värd den :) Den är så HON.
Hon är det finaste någon kan få

Kommentarer
theethee eat world

Ååååh Hannah, va fint att du hittat en sån fin familj :)

2010-12-22 @ 16:40:42
URL: http://freaksandgeeks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0