Sista dagen på semestern

Ohja vad jag är taggad på att höra klockan ringa varje morgon igen...

Det blev en snabb julmiddag för mig i lördags hos grannarna. Audrey körde mig till stationen och jag åkte buss till Boston. BUSS! Jag har inte åkt buss sen jag var i New York och tog shuffeln från flygplatsen till Time Square i augusti. Åker aldrig buss längre och jag åkte det flera dagar i veckan hemma, saknar kollektivtrafiken. Kanske inte så mkt när alla bussar är försenade pga snö elr den lokalbussen hemma som ALLTID var minst 10min sen, alltid verkligen.
Iaf så när jag kom fram till South Station i Boston tog jag tunnelbanan till Downtown Crossing och gick raka vägen till H&M :D Haha. Kändes precis som hemma och jag har glömt bort hur HEMSKT det är att shoppa på vintern xD Hahaha, hade tjockvinterjacka och tung väska på mig och gå i en varm och knökad affär då är inte det roligaste. Men jag var där en stund och provade lite plagg när Josefin(Svärdet) ringde och sa att dom var där. Jag hittade en topp och en mössa. Likadan mössa som jag har hemma fast en annan BLÅ färg hahaha... Jaja :D Köpte en likadan till Anni också fast en rosa. Men hm.. Efter att dom kom gick vi till Quincy Market som ligger i Faneuil Hall. Tror jag fick till det rätt. "Dom" är förresten Josefin och Ida, en annan svensk skåning. Det var lite svårt för mig att förstå dom i början, men sen blev jag mer van vid svensk/danskan ;)
Vi gick runt i affärer och runt marknaden, elr vad man ska kalla det, och jag köpte en t-shirt och Ida köpte en tjocktröja till far sin, keps till brorsan och mössa till sig. Sen åt vi middag och jag skrattade ihjäl mig när min mat kom. Jag beställde en "BLT Wedge Sallad" vilket är bacon, tomatoes and lettuce(sallad) och ut kom det här:


HUR skulle jag äta det där hade dom tänkt? Så när servitrisen kom tillbaka så sa jag inte kunde äta det där och sa: "Its just, weird.." Hahaha jag visste inte jag vad skulle säga men jag fick en caesarsallad ist sen hehe. Allting trillade ju för fasen AV så fort jag rörde den och kallar dom det där bacon? LOL, det är ju en smula.

Vi var och tittade på julgranen också, som är ENORM.


Lite andra bilder från Boston

På South Station


Där nere är Quincy Market





Frågan är vad hunden gör?




Skönsång i tunnelbanan


Ska åka till Walmart och skriva ut lite bilder till Audrey nu. Ni får se resten en annan gång :)

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0