Follow the light

En gång tidigare har jag sett månen så stor som den ofta är här. Det var påskafton 2008 och månen låg lågt på himmelen och sken över Göteborg.

Ikväll ligger månen lågt på himmelen och den är jättestor och gul(låter som en finne). Himlen här är annorlunda. Stjärnorna är annorlunda, men det är ändå samma stjärnor. I Sverige kan man bara se Orions bälte på vintern, vilket betyder att jag ser Orions bälte om jag tittar ut genom fönstret just nu. Så långt hemifrån är jag.

Det har gått 5½ månader sen jag lämnade allt jag kände till för ingen trygghet alls. Det känns som att det var igår. Jag kan föreställa mig allt så verkligt i mitt huvud så allt och alla känns fortfarande nära.
Jag kan känna mammas mest underbara, kärleksfulla famn och trygga doft, se Jasmine framför mig när hon pillar och organiserar hennes "artiklar" och jag vet exakt hur det känns att ligga i min mjuka säng med tända ljus, lugn musik och titta på stjärnorna. Så så långt borta är jag inte.



Godmorgon Sverige
Godnatt USA


Kommentarer
Mamma

Härligt å höra att ja e med dig även när du e sååå långt borta <3<3<3

2010-10-16 @ 17:46:00
Moster

Tycker inte att jag känner igen det rummet riktigt.

Ser INTE riktigt likadant ut längre.....

2010-10-20 @ 18:38:21

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0