Vitamin D

Jag var hos akupunktören igår och hon säger att min tunga ser mkt bättre ut nu! :) Men min energi är fortfarande för låg för att vara i min ålder så jag måste äta mer protein.

Kelly läser en bok som handlar om vitamin D och hur brist på vitamin D leder till väääldigt många saker. Hon såg en video med mannen som skrivit boken där dom visade en kille som hade psoriasis på armen. Han hade sett en dermatolog(?) i 5 år men inget hade hjälpt. Så dom smörjde in båda hans armar med två olika krämer, en med vitamin D i och en utan. Hans arm blev betydligt bättre efter krämen med vitamin D.

Dom förklarar att brist på vitamin D är jätte vanligt nu för tiden och är en risk för samhället. Dom säger att vitamin D kan förhindra cancer.



Haha vad rolig han ser ut. Men iaf, speciellt utsatt är vi som bor långt norr om ekvatorn eftersom vi inte får mkt sol. Men det verkar ju helt galet att brist på en vitamin kan göra så mkt? Fast jag tror på det och jag tror att anledningen också är att många har en stor brist på vitamin D, ingen lite brist.

Han pratar också om att typiska tecken på brist på vitamin D är muskelvärk etc. VÄXTVÄRK?! Haha där har vi kanske boven!! Så nu äter jag extra vitamin D så ska vi se om det kan hjälpa min hud och min muskelvärk. Det kmr ta ett tag dock att se resultat men varför inte försöka? Ngt är ju galet i mitt system, inget snack om saken. Det ska förhindra bröstcancer och kroppen måste ha vitamin D för att ta upp calcium. Det finns jättemkt att läsa om det på internet och sök på "Dr Holick" på youtube och se vad han säger :)

Känner mig som en hemmafru!!! Hänger med hemmafruarna på gymmet och överallt haha ;( Konstigt. Jag lever som en hemmafru..


Hjälp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0