Godmorgon..........

JAG ÄR SÅ TRÖTT! Klockan är 8 på möran och jag har vart uppe sen 5. Och nääääääär kom jag hem igår? JO KLOCKAN HALV TOLV!! Och jag sov bara 6 timmar natten innan hehe. Så nu är min nos tät och min hals rostig :) Med andra ord får jag prova min första klubba för sjuklingar :D Haha! A sucker that prevents illness, I like.
Det känns inte så naturligt att prata/skriva svenska längre.. Svenskan är konstig! Jag pratade med Emilia i telefon när Anni, Francisco och jag åkte till Ikea och dom frågade om jag pratade japanska? Haha.. Och alla säger att svenska låter roligt. Som Julias kille sa "It sounds just like Dutch, but funnier". Och ingen här kan säga "bil" :D Hahaha det är hur kul som helst! Dom säger "bll" ist, får inte fram i:et alls haha ;)

Föräldrarna gick ut och åt middag igår så jag jobbade kväll, det gillar jag :) Ungarna är så charmiga om kvällen så det finns inte! Vi åt middag, efterrätt, såg lite på tv och sen gick vi upp och läste :) När föräldrarna kom hem igen stack jag till Panera Bread, som jag kmr sakna som faaaasen!!!, och träffade Christian och en tjej från Tjeckien(tror jag) som jag inte vad hon heter.. Planen var att bara vara där en liten stund och sen skulle jag hem och sova för klockan var redan kvart i nio, men nej.. Dom övertygade mig om att följa med på bio så klockan nio var vi i biosalongen och såg Toy Story 3 ;D LÄSKIGASTE DOCKAN EVERRRRR! Hahaha den skrämde mig 2 ggr.. Jag kmr dö när det är dags för Scarowinds.. Filmen var iaf rooolig och vi var typ ensamna i salongen, tre till tror jag, varav en som frågade om tiden hela tiden haha. Biosalongerna här är så jäkla kalla!! Dom har AC och fläktar så det blåser kall luft på en också, skitirriterade. Men man kan fälla upp armstöden så vi fällde upp alla och satt som i en soffa och höll värmen tillsammans x) hahaha. Förresten så får man inte bestämda platser när man går på bio här. Man köper bara en biljett, som kostar 5$ på vardagar och 10$ på helger osv film, och går in och sätter sig vart man vill :)

Mataffärerna här är rätt annorlunda också. Hatar vagnen haha, den är så jäkla osmidig!! Bakhjulen snurrar inte så man kan inte dra vagnen sidleds, jag börjar lära mig nu men i början var det hemskt haha. Och pinsamt.. Den rullade inte alls dit jag ville. Men kassasystemet är det som är mest annorlunda, dom i kassan står upp och tar emot din vagn, lassar upp din varor åt dig och packar dom åt dig. Påsarna är gratis så dom packar alltid påsarna halvfulla så man får flera hundra med sig hem, det suger dock så vi brukar säga till dom att packa dom fulla.
Igår när jag stod i kön till kassan på Trader Joe's ropade en kille på mig att hans var ledig, han var förmodligen i min ålder. Klockan var 2pm nångång, det är fortfarande ovant hur trevliga och pratglada alla är, och han frågade mig om jag jobbar haha.. JA, det gör jag och han visste inte vad au pair var så jag förklarade och sa att jag från Sverige osv. Då frågar han om jag har Volvo haha.. Han bjöd mig också på 30 cent för jag tog bara med mig en 50 lapp in och det blev 50,30$ haha.
Jag såg förresten en gul Beetle vid Philip's Place med svenska flaggan som reg.skylt :D Tror jag såg en Volvo en gång med en också! Sen finns det en del Volvo's som har en blå och gul flagglikande bakrund så stor det "Motorsports" elr ngt på på reg.skylten. Och SAAB bilarnas skylt står det ofta "Volvo Saab" på?

Yo yo, nu måste jag fortsätta packa väskan! Måste sova lite också tror jag.. Kmr förmodligen sova på planet sen också :) Älskar att flygaaaaaa :D Fast jag tror jag sitter vid gången där här gången ist för vid fönstret, men men :)

Talk to u latero


Kommentarer
theethee eat world

Har dom papperspåsar eller? Har dom mjölken i plastdunkar? :P

2010-09-02 @ 20:07:51
URL: http://freaksandgeeks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0