Guten morgen alle glücklich!

God morgon alla glada!! Min ena nål har trillat av hehe. Den ville inte mer. Titti och jag ska göra en gemensam spellista i spotify vare tänkt. Så hon kan lägga till låtar och jag kan lägga till låtar, känns bra. Spotify fungerar i ungefär två veckor utomlands, sen vill den att man skaffar spotify premium för "unlimited travel". Men lyckas ost jag är som har Titti som loggar in på min spotify från Sverige lite då och då så det fortfarande fungerar ;D Hehe.

Igår var jag duuuuktig! Inte när det kom till middagen dock för då var allt kaos, och försenad middag med typ 30 min, toppen.. Jag ställde bl.a. in örterna i KYLEN? Haha vad tänkte jag? Tänkte inte alls uppenbarligen och Kelly hade inte läst receptet så hon visste inte att man skulle koka riset i kokosmjölk, vilket för övrigt är AP gott :D Så vi hade inte jasmine ris, vi hade annat som redan var färdigkokt så jag var tvungen att åka till Harris och köpa.

Så här gör man kokosris:
1 konsvervburk kokosmjölk
1 cup vatten (en cup är 118ml)
1 matsked fisksås (luktar rööten spya)

Rör om det i en kastrull jämnt och fint. Koka sedan upp det och när det kokar häller man i 1½ cup JASMINE ris! Låt koka på svag värme med lock på i ca 15min och ska det väl vara klört! Piece of cake hörrni och hur gott som helst :)

Men iaf, tillbaka till varför jag var duktig igår. Aaron gillade förresten maten väldigt mkt. MEN IAF, jag sprang 2,22+1,49=3,71 miles igår!!! (5,97km) På 35 min. hehe. Först 10min gång sen 20min löp och då var jag tvungen att byta rullband för man får bara göra 30min i taget, om det är massa där men det var det inte. Jag fortsatte på nästa och sprang 15min till och sen gick jag i 5min. Jag har blivit riktigt duktig på att springa :D Och jag gillar det jättemkt, men jag gör bara cardio just nu, jag behöver göra styrka med så ska försöka gå på cardio sculpt igen. Jag ska köpa röda Reebok Easytone nästa vecka :D Hoppas på nästa vecka iaf, får se. Dom är snyyyygga och roliga att gå i hehe.

Idag har jag fortfarande ingen bil så jag ska pyssla med lite grejer här hemma och kanske sätta mig ute i solen senare, somnade nästan igår när jag gjorde det haha. Man blev rätt avslappnad efter nålarna :) Bara att det fortfarande är så jäkla varmt när man vill sola, oliiiiiiiiiidligt ;) Skönt att mornarna är svala och sköna nu iaf, jag ville ut och springa igen imorse men eftersom jag sprang sent igår är det väl bättre att vänta. Klockan är halv tio! På mööööran.




Pigg


Kommentarer
theethee eat world

SHIT! Kan du laga mat? :O

2010-09-17 @ 11:18:13
URL: http://freaksandgeeks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0