Eysan svejsan

Hej hej!

Jag har inte uppdaterat på ett tag för jag har inte haft särskilt mycket tid elr lust. Sen Stina kom hit har det varit full rulle och vi har gjort saker iprincip hela tiden. Jag har visat henne runt och hon börjar lära sig rutinerna i huset. Men jag ska ge er en snabb genomgång om vad som har hänt i veckan.

Lördag förra veckan drog vi och campade. Det var SVINKALLT under natten haha. Vi hikade, grillade korv och s'mores och drack soco för att hålla oss varma! Rådjuren gick runt omkring oss hela tiden, dom var inte alls skygga där. Vi åkte högt upp på berget och tittade på utsikten. Två av killarna hade pickuper så vi satt alla andra på flaken. Och  en utav dom, Ben, hade en megafon inbyggd i bilen så han pratade genom den haha! Den var en himla trevlig kväll iaf.

Söndag så åkte vi hem och jag följde med Aaron och Jake på Jakes basebollträning.

Måndag så tog jag Stina till South Park Mall och jag shoppade mer än hon och vi lunchade på Cheesecake Factory. Sen handlade vi mat för vi lagade pyttipanna till middag. Elr nån form av pyttipanna. Vi hade italiensk krov, kalkonkrov, zucchini och paprika i haha. men gott blec det!

Tisdag var det basebollmatch och Jakes vann! Första matchen hans lag vunnit och dom låg under med 3 poäng när dom drog iväg och vann hehe. Då var man glad serrni. Fastän det var svinkallt och blåsigt.

Onsdag tog jag Stina till gymmet för första gången och vi gick på Ballene. Sen åkte vi hem och hängde runt hemma.

Torsdag åkte vi till Carolina Place Mall vid öppning och gick där i 2 timmar. Jag köpte mest grejer igen.. Och sen åkte vi och handlade mat på Trader Joes. Det var runt 23 grader i torsdags så vi satte oss på Starbucks utomhus och drack frappuccinos i solen innan det var dags att bege sig till frisören. Salongen hade massagestolar vid shamponeringen! Rekommenderas starkt hemma!! Haha. När vi kom hem hade Kelly köpt svenska fiskar till oss :)

Fredag så tog Stina och jag cyklarna till South Park Mall! Det tar 10min med bilen och det tog osss 20min med cykeln! Helt underbart var det och det var typ 27 grader ute igår. Fick en liten klockbränna hehe. Vi var ute från halv elva till halv tre. Vi gick till Home Goods först och jag köpte två ljus. Sen cyklade vi över till Panera Bread och åt lunch på uteserveringen. Stina tog inte med sig någon bikini så hon gick en en snabbis på VS och sen satte vi oss på en gräsplan där en scen är på vattnet och åt singoalla och havreflan haha.
När vi kom hem var vi med kidsen och Lexi åt middag med en kompis och föräldrarna gick ut så Stina och jag cyklade till Salsaritas med Jake och åt middag. Blev popcorn i soffan framför en film för Jake och när båda kidsen gått och lagt sig tog Stina och jag fram chips, glass, oreos med mjölk och lite annat och såg den nya The Karate Kid filmen haha.

Idag jobbade jag från halv nio till tolv nångång, inte mkt till jobb direkt. Aaron och jag körde lite catch med baseboll sen åkte vi alla utom Kelly till kycklingarna och matade dom med en orm vi hittade igår, en giftorm..... Farmor kom vid 12 och plockade upp ungarna och Stina så åkte dom till Spring Fling på skolan. Det är nån liten nöjesgrej dom gör varje vår. Aaron tog mig till Tacobell och det var asgott haha, har inte ätit där tidigare. Sen köpte vi lite basebollgrejer till Jake och Crysis 2.... Aaron är världens datanörd. Spelar World of Warcraft och Crysis.
Alldeles strax ger vi oss av för att se Jakes basebollmatch. Han har 2 i veckan.

Nu när dagarna börjar ta slut så umgås jag ganska mkt med familjen och håller mig hemma. Det känns mer naturligt och det är mkt roligare att vara med ungarna nu när Stina är med, när man är två om ansvaret är det lättare att slappna av när vi är ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0