Onsdag i Bahamas

Så, då börjar vi!


När vi kmr till flygplatsen märker vi att min namn är ganska felstavat haha. Jag blev lite rädd att dom skulle vara petiga men det var ingen fara som tur var.

Up up here we go go! Här kom vi fram till att det finns en sång till ALLT. Vad vi än sa så sjöng vi alltid en sång efteråt som hade med det att göra haha. Tro att det var för att vi var så glada att äntligen vara påväg mot vår semester och värmen!
Vi åkte härifrån i världens minsta flygplan. Horn och jag var rädda. Två sätet på höger sida och ett säte på vänster och flygvärden(?) hade världens snuskigaste blackslick. Vi tror han var fransman.

Så började vi se Miamis kust och det var så sjukt häftigt, går inte att beskriva. Höghus precis vid stranden och vattnet var blått och stranden milslång.

Miami :) Tror vi flög över Miami i cirka en kvart, om det ger ett litet hum över hur stor staden är.

Vi närmade oss Karibien och jag började hoppa i stolen av lycka så en gubbe snett framför oss vände sig om flera ggr och log åt oss haha. Det var helt otrooooligt att se uppifrån luften!!

Glad tjej i taxin till hotellet. Vi hade ingen aning om att man kör på vänster sida så det var lite läskigt haha. Och folk tutar heeeeeela tiden på varandra! Dom tutar till exempel för att säga att det är okej att gå över vägen. Hur många fattar det i början så man undrar vad fasen man gjort för fel!

Vi kom till hotellet vid halv elva och kunde inte checka in förän vid 3. Men vi fick lämna våra väskor där och gå in till gymmet och byta om till bikini. Det gjorde vi snabbt som attan och sprang ner till vår privatstrand, tog handdukar och varsin solstol och glassa som feeen i solen! Som vi längtat efter den solen.. Det första jag gjorde var att slänga av mig kläderna och springa ner och slänga mig i vattnet haha! Det var så SALT och brände som tusan på kroppen, i munnen och i ögonen hehe. Vattnet var kallt i början men man vande sig snabbt och det var uppfriskande för solen var så varm. Kan fortfarande inte fatta att jag badat där när jag ser bilden.

"Hihi, hon tar sig på tuttarna"............ Haha :D
Jag hade tagit med mig en vattenboll så vi kastade runt den lite och njööööööööt mest av att bara vara där hehe. Ifrån vattnet där så ser man Señor Frogs, som är en restaurang/klubb elr bar elr ngt. Dom spelade hög musik och vi hörde en kille i mik hela tiden som tjöta och folk som uppenbarligen var berusade haha. Då var klockan tolv-halv ett tror jag och Horn blev helt till sig och gav sig inte förän vi klätt på oss igen och var påväg till stället.

Hehe. Väl inne så hade vi egentligen inte tänkt äta... Men vi gjorde det ändå och dom gav oss menyn och det första vi frågar efter är drinkmenyn hahaha ;) Vi beställde Sex on the beach och Bahama Mamas och vi hann precis få dom när dom kom fram med jellyshots till oss som vi glatt tog emot och sen kmr en annan med en flaska med grönt sprit i och ber oss öppna munnen och vänder flaskan upp och ner! Klockan var inte ens två när vi gick därifrån och när vi fattade hur mkt vi precis druckit skratta vi som fasen och undrade vad våra värdfamiljer skulle säga om dom visste.. Eftersom vi alla är underåriga här blir det inte mkt alkohol för oss så det där tog en aning haha. Nannys gone wild blev vårt nya motto.




Vårt hotellrum i hörnet på femte våningen med havsutsikt. När vi checkade in sa killen i receptionen att han flyttade oss till ett större rum eftersom vi var 4 personer, man tackar ;) Älskade vårt rum!! Sängarna var galet sköna att vi knappt kom ut på kvällarna för vi la oss i dom efter vi duschat hehe. Ett annat stort plus är alla speglar i rummet, speciellt helkroppsspegeln på insidan badrumsdörren. Stor hjälp när man är 4 tjejer!

Första kvällen satt vi på stranden när solen gick ner. Då blev det lite kyligt så vi tog på oss koftor när vi gick ut senare, vilket resulterade i att vi svettades.. Men på stranden här så såg vi två blonda tjejer i vår ålder. Anni sa att dom verkade inte prata engelska och jag försökte höra om dom pratade svenska men det lät inte riktigt så. Horn och jag bestämde oss för att gå fram och prata med dom och de visade sig vara norska och hade kommit med kryssningen. Vi frågade vart dom skulle på kvällen och dom sa Señor Frogs så vi bestämde att vi skulle ses där senare.




Livin' on the edge.


Då var klockan halv tolv och vi var klara! Efter att ha varit uppe och på resande fot sen klockan 3 på morgonen kände vi att det var okej att lägga sig strax innan tolv första kvällen.

Så sådär slutade första dagen i das Bahamas! På stranden med underbara tjejer <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0