Torsdag - Paradise Island

På torsdagen bestämde vi oss för att ta vattentaxin över till Paradise Island, där Atlantis ligger som alla säger att man måste gå till. Men vi åkte bara till den allmäna stranden på torsdagen och hängde där hela dagen.


I vattentaxin. Det fanns en guide på varje vattentaxi och dom berättar samma sak på alla båtar beroende på om man åker till elr från en ö. Dom som pratade när vi åkte till Paradise Island drog båda skämtet att man ska akta sig när man kliver av båten så ma inte trillar i, men råkar man trilla i ändå så skulle man akta språket.. Det var ju kul första gången iaf haha. "Watch your step, and if you miss it, please watch your language! Theres kids onboard"
Tydligen så passerade vi både Mick Jaggers och Nicholas Cage hem.

Hotellet vi bodde på.

Paradise Island. Tydligen så hette ön ngt annat innan och var inte jättebesökt. Men efter att dom ändrade namnet till Paradise Island hände det grejer serrni, inte konstigt alls. Nu är det den mest besökta ön i hela Bahamas.

Glada tjejer påvägen till stranden. Här stannade en kille oss och frågade om vi ville åka jetski. Vi hade alltså inte ens kommit fram till stranden innan dom frågade, föreställ er då när vi var framme haha. Då var det skönt att säga att vi redan gjort det så dom la av! Men iaf, vi fick ett riktigt bra pris och betalade 30 dollar per person för 35min och det var så gryyyymt!!!! Jag sa direkt att jag ville köra med nån som inte kör som en kärring haha ;D Så Anni och jag körde. Jag körde först och satan vad det tog i armarna och fingrarna! Det var rätt svårt i början med vågorna att köra rakt fram utan att det kändes som man skulle välta vilken sekund som helst. Det lutade hela tiden åt höger för mig så jag skrek på Anni och hon fick sluta luta åt höger!! hahaha. Efter en liten stund gick det som smort och vi bokstavligt talat flög fram på vattnet haha! Det var så kuuuul :D Och Anni skrek jättemkt.. Jag var nog lite galen.
Sen när det var hennes tur blev jag rädd för jag var stensäker på att jag skulle flyga av för jag var helt slut i armarna och fingrarna så jag knappt orkade hålla mig fast. Men det visade sig vara lite lättare om man stod upp, för varje gång vi kom på en våg flög jag upp ur sätet.
Sarina och Horn var helt utom sikt heeela tiden, förutom den gången vi raceade och Anni och jag vann hehe. Och den gången vi kulle åka och hämta dom för att vår tid var slut och Katharina lyckades välta deras jetski hahahaha xD Så sjukt kul för dom sa att det inte skulle hända och självklart lyckas hon! Dom låg där och flöt och jag blev lite avundsjuk för att dom var i vattnet så jag hoppade i. Och när jag hoppar i kmr en av killarna för att säga att vi måste in.. Då kände jag mig lite dum men det gick över fort för skit samma! Vattnet där är helt otroligt, såklart, vi var jättelångt ut och ändå såg man botten :) En mindre kul sak som hände var att Anni tappade sin kamera efter att vi åkte. Så nu förlitar hon sig på oss och min kamera blev full av posebilder på henne haha ;)
 
Glad :D

Vi tillbringade hela dagen liggandes på stranden, flytandes i havet och stirrande på snygga killar. Så det ska vara ;)

Haha, älskar denna bilden! Den ser jättehärlig ut men tittar man närmare ser man vågen utav SAND som sekunden efter täcker hela mig och vattnet forsar upp i näsan och överallt och jag trodde jag skulle dö hahaha! Fick knappt ur sanden ur håret när jag duschade senare..

Mina snygga cheyor.




Bästa vännen och jag <3



Blev en hel del roliga bilder på stranden från den dagen. Jag ville inte lägga mig ner när jag smörjt in mig så jag skulle bli täckt med sand så jag stod upp hela tiden och sen tröttnade de andra på att ligga ner med :D
När vi kom fram till hotellet var vi galet sugna på pizza och frågade vart närmsta pizzeria låg. Eeh, inte så nära tydligen men det gjorde inget för hotellet ringde efter pizza och vi fick upp den till rummet ;D Så där låg vi i våra underbara sängar i mörkret och käkade pizza, lätt ngt av det bästa som vi gjorde på hela resan haha.

Senare på kvällen mådde Sarina inte så bra hon stannade hemma medans Anni, Horn och jag drog till en nattklubb som vi blivit rekommenderade; Waterloo. Här sitter Anni och jag på polisstationen för att vi bestämt oss för att gå till klubben! Det såg inte alls långt ut på kartan men när vi började traska där förstod vi varför alla sagt att vi skulle ta taxi. Det var inte en männsika på trottoaren men en RÅTTA såg vi!! Sekunden efter pekar nån av oss på en kackerlacka och vi blev lite äcklade, tills vi vänder oss om och ser tre till springa över trottoaren!!!!!!!!!!! Jag skrek högt som bara den och började hoppa och skaka med händerna för är det ngt jag inte klarar av så är det bannemig insekter och skit. Usch, ryser bara jag tänker på det. Och jag råkade ta på en mördarsnigel igår och skrek och hoppa och skakade händerna då också haha! Blä. Men iaf, det var inte bara råttor och kackerlackor som fick oss att bestämma oss för att ta taxi, det var konstiga människor på gatan med och inga turister alls. Polisstationen var det första vi såg när vi bestämde oss att vi inte kunde gå längre så vi sprang in där och bad dom ringa en taxi åt oss. Vilket dom gjorde och den kom en stund senare. När vi väl satt oss i taxin backar han för att åka ut där han kört in men det gick inte serrni och han fick punka....... Haha, vår favoritkväll alltså ;) Inte för att det hindrade honom för att köra därifrån och en bit ut på vägen för att sen stanna där och fixa en ny taxi till oss.
När vi väl kom fram till klubben var det inte en kotte där typ, och det var girls night out. Vi gick iaf in till en av barerna.

Så här satt vi och drack Corona och testade på den Bahamiska(?) ölen Kalik, den smakade öl blandat med vatten haha. Vi kom dit vid halv elva nångång och tydligen dyker alla upp här runt 12-1. Och mkt riktigt så gjorde alla det och det blev knökat, med BARA Bahamer elr vafasen man ska säga haha! Kände oss så jäkla obekväma och VITA hahaha. Tror jag såg två andra som var vita och alla svarta tjejer stirra sönder oss och såg ut som dom ville döda så detta var väl inte bästa kvällen. Visst träffade vi några roliga killar och dansade lite men de andra var mkt mer obekväma än vad jag var och ville bara hem så vi stannade inte så länge. Detta stället hade bäst musik dock, reagge r&b, skööön musik och inte massa jobbig house. Enda probemet var bara att dom spelade bahamisk musik också så man kunde inte sjunga med hehe, och då är det ju inte lika kul ;)
Men jag är riktigt glad att vi gick dit ändå för man vill ju se hur Bahamas är för folk som bor där också, och det här var så lite turistställe som möjligt. Men jag kan tänka mig att det är mer turister där på helger och spring break. Vi kom ju innan spring break så det var inte jättemkt turister på öarna då. Spring break är nästa vecka, men nanny som man är så jobbar man ;)

Vi tog taxin hem och gick upp och la oss, tror klockan var 2 nånting. Känns som att jag har blivit så gammal sen jag kommit hit. Äntligen var vi lagliga men ingen drack egentligen särskilt mkt, förutom första dagen under lunch haha. Men vi drack typ 1 elr 2 drinkar när vi gick ut och ett glas malibou/cola på hotellrummet. Jag köpte min första spritflaska i Bahamas, känn på den du ;D

Det var torsdagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0