EJfel-tornet

Jag vet inte om jag skulle kalla mig spontan och intiutiv när jag gillar att ha dagen planerad från början och följa planen och för att jag är logiskt lagd. Men samtidigt kan det jag inte är beredd på vara det bästa och min känsla kan ha rätt. Det är alltid lika svårt att bestämma sig för en av dessa vägar och man ställs inför dom allt för ofta.

När du valt väg visar det sig om du valde rätt eller fel för just det tillfället. Men jag tycker nog att det inte finns någon väg som är riktigt fel, eftersom du alltid lär sig av sitt val, men den andra var den bättre.

Valde du den bättre vägen uppmärksammar och uppskattar du det sällan. Men valde du den sämre vägen klandrar du dig ofta för att du jämt gör fel.

Det jag vill säga är att fler borde ta lärdom av livet och se på det mer positiv och lärorikt.

Det går att omvandla det mesta till positiva händelser, även om du inte alltid ser möjligheten. Sen finns det också händelser som du ångrar. Men vad får du ut av att ångra det? Mår du bättre utav det? Finns det någon chans att du kan se händelsen på ett annat sätt än de ångerfyllda sättet? Eller så kanske det inte var så hemskt trots allt..


Om du kan acceptera det som har hänt blir det lättare att ta del utav resten av ditt liv på gladare och ett mer positivt sätt. Ett försök är alltid en bra början och försöken kommer vara många, men dom kommer också vara värda det.





Jesus stole my baby -  klös


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0