Godnatt USA

Jag är så trött. När jag kom hem igår från restaurangen så frågade jag min värdmamma om jag måste ta ledigt om nån hemifrån vill komma över. Och hon sa ja och att en vecka är för länge. VEM kmr från Sverige och stannar över helgen typ? Jag blev arg och ledsen och det är jävla jobbigt att man inte FÅR vara arg och ledsen här. Man får inte skrika, spotta och gnälla på nån. Dom har sån makt så det finns inte. Det enda man kan göra är att ta emot och hålla käften. Det är nackdelen med att leva med chefen!
Men jag har fina vänner och Christian fick mig snabbt på bättre humör igen :) Men han höll mig också vaken till 11pm och jag går upp 5.15am varje morgon, tro att jag är TRÖTT! Jag behöver mer sömn än så.. Jag har förresten introducerat honom till hans nya favorit godis; DAIM :D Haha, jag hade ingen aning om att daim var svenskt förens jag såg det på IKEA. Och det är jätteskumt att dom har godispåsar med "Swedish fish" här, vi har ju inte ens det i Sverige! Fast dom har bara dom röda om man köper dom i påse. Annars har Dean & Deluca dom som lösgodis i rött, orange och grönt tror jag.

Imorgon ska jag förmodligen ut och springa, tränade tis, ons och tors förra veckan ;) och sola kanske.. Det var längesen nu :D Haha.. Jag måste till posten med och skicka ett paket till Tyskland men det är väl det, lösa in min check kan ju vara bra också! På tal om check, om det är ngt jag fått lära mig om det engelska språket här så är det att ch utalas "tch" och inte "sh", om ni fattar.. Så när man säger "chips" måste man säga TTTTTTCH för att folk inte ska tro att du vill ha ett skepp(ship)! Elr att J utalas "Dj" och inte jiii som hemma, för det är Y här. I början när jag sa Jakes namn ibland så sa alltid Lexi att "han heter faktiskt DJake" och jag fattade ingenting "vad sa jag då?!", yaaaake. Haha :)



Godnatt, sov så gott, vi ses imorgon. Som Lexi alltid säger när vi säger godnatt ;) (Ikväll sjöng hon Sommartider för mig haha)

Kommentarer
theethee eat world

DÖM HÖVVE! Visste du inte det? ;) Hahahha, gulligt att en unge får rätta dej! DET FINNS VISST SWEDISH FISH! Jag käkar sådana fast lakrits! :)

Miss you too much <3

2010-08-31 @ 19:04:56
URL: http://freaksandgeeks.blogg.se/
theethee eat world

Föresten, tråkigt att höra det där med dina "föräldrar". Men är det inte så i USA att dom är överglada och snälla. Liksom nästan falska?

2010-08-31 @ 19:05:43
URL: http://freaksandgeeks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0