Sverige i USA

Morsning alla coola läsare!

Hur e lääääägeh? Känns väldigt 90-tal att säga cool. Men vad vet jag? Knappt jag levde då elr kmr ihåg det, mina 10 första små år. Är det 10-talet som tar slut nu då? 10-talet verkligen? Konstigt. Sen börjar ett nytt 20-tal, och så fortsätter det även när vi inte finns längre. Vad gör vi då?

ÅÅÅÅH TYST MED MIG. Får ju dödsångest nu det var inte meningen!! Tänk på ngt annaaaaaaaaat.

Jag tänkte visa er "Sverige i USA" ;) Det var himla kul igår(och tidigare) när jag berättade om svenska kändisar som bor(elr är kända) här i USA för mina hostisar. Den enda som mamman visste vem det var, efter att jag sa att han var med i Good Will Hunting, är Stellan Skarsgård. Men hon visste ju inte att han var svensk dock. Och med andra ord såg dom ut som två frågetecken när jag nämnde ABBA. HAHA? Okej, dom är inte så insatta i varken musik elr filmer, så jag försökte med golf ist, för det gillar dom ju! Jag berättade om Jesper Parnevik och Elin Nordgren. Ringde det nån klocka? Nepp. Haha...
Dom kanske kmr skaffa en svensk au pair efter mig(iaf ingen tysk hahaha), så jag måste lära dom om det svenska kändisskapet sa jag till dom, om dom hittar nån vill säga. Vi är tydligen inte så många vilket dom tyckte var konstigt för alla borde väl vara redo att fly kylan..
Tydligen, när dom hittade mig, så hade dom bara letat i Sverige för dom hade hört att vi har en bra arbetsmoral. Väldigt flitiga och tar jobb på allvar. JAJA, tänkte jag då och kände direkt pressen för att representera Sveriges fantastiska arbetsmoral! Gött.


Lite svensk mat som finns i mataffären här är Wasa knäckebröd, typ 3 olika sorter, och svenska pannkakor-mix. Och nu rear dom ut Nyåkers pepparkakor på Worldmarket! Men jag ska inte köpa några, för jag ska baka :D Niclas sa att dom har svenska vodka där också men jag har inte sett den och när jag frågade en tjej i butiken sa hon att dom inte hade det, men han visade den för mig så hon visste nog inte vad hon snacka om.
World Market har lite mer svensk mat än vanliga mataffären, men mindre än IKEA ;). Dom har lingonsylt och DIGESTIV!! Jag vet inte om det är svenskt dock men det finns inte i mataffären. Jag tror dom hade ngt mer men jag kmr inte ihåg vad.

Sen så finns det en "svensk" klädkatalog och onlineshop här också! Som heter Hanna Andersson haha. Det står att dom har ett svenskt ursprung, men det är ganska så amerikanskt. Fast det är väl klart eftersom det är här dom finns. Dom har vinterkläder och modellerna är lite halvt blonda och har ljusa ögon, utan tvekan att dom försöker se svenska ut men det ser mest bara tillgjort ut ;)


HAHA! Så jäkla sööööt :D Dom säljer "Swedish moccasins" och har massa söta underställ/långkallingar med julmotiv på. För bebisar, barn och vuxna :) Kolla mössan! Haha nutte då. Kolla om ni vill på Hanna Andersson!


Nu måste jag äta frukost hörrni, koka ägg ska jag göra!


Talk to u latero

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0