Bättre självförtroende på checklistan?

Jag tänkte ge lite tips på hur du kan börja på att öka ditt självförtroende redan idag! Alldeles för många har sämre självförtroende än vad dom "behöver" ha och jag vill se en FÖRÄNDRING! Bums! Vore det inte skönare om världen var lite lyckligare? Lite gladare? Lite ljusare? Det GÅR faktiskt att hitta positiva saker i allt, det gäller bara att hitta dom. Som i kurragömma :D Men för att göra det lättare att hitta dessa positiva saker måste vi börja med oss själva!

Jag vet inte hur många det är som har hört talats om affirmationer, så jag tänkte berätta lite om det :)
Först och främst så är det faktiskt så att hjärnan inte kan skilja på sant och falsk, dvs att om du tänker negativa tankar tror hjärnar på det och skapar fler negativa tankar. Om du nu tänker saker som kanske inte stämmer är det inte så att din hjärna säger till dig, utan hjärnan tror på dig. Precis likadant funkar det om du tänker positiva tankar :) Tänker du positivt dagen igenom får du glada överraskningar utav fler positiva tankar!

Och det är här affirmationer kommer in. En affirmation är en positivt stärkande mening som du upprepar för dig själv minst en gång om dagen. Det kan till exempel vara "Jag älskar mig själv" eller "Jag är värd att vara lycklig". Det kan känns jobbigt i början, men som allt annat så vänjer du dig och snart känns det lika normalt som att borsta tänderna:) Du kan antingen tänka den, skriva ned den eller (det mest effektiva) säga den högt. Gör du detta regelbundet så ändras ditt tankesätt till positiva tankar och allt känns mycket lättare. Med en positiv inställning till livet känns svåra saker lättare att hantera :) För att ge affirmationen som mest kraft ska den vara i presens, som om den redan är sann vill säga. Du kanske har en spegel(mkt troligt) som du tittar i varje dag, på den kan du skriva eller sätta upp en lapp där det står positiva saker om dig. Gärna ngt som du fått höra av andra, men det är absolut inget måste.

Du måste börja med dig själv och du måste börja nånstans och nångång :)
Allt har en botten, och i det här fallet är det i dig. 

Snart ska jag också berätta om hur du tar kontroll över ditt tänkade :)
Hoppas jag var till någon hjälp och fråga gärna om ngt var oklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Your NAME broh:
FAME! Remember my name?

E-postadress: (om Endast jag ska få tag på dig)

Blogg:

Kommentar(det är här du har chansen att vara elak, fast det är du inte):

Trackback
RSS 2.0